Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Ole hyvä ja valitse evästeet, jotka haluat sallia.
Työyhteisöjen konfliktit alkavat yleensä hyvin pienistä asioista, erimielisyyksistä, ristiriidoista, kiistoista, väärinkäsityksistä, kuulopuheista tai jopa tulkinnoista.
Työyhteisön kiistelevien osapuolien sisäisessä maailmassa on tapahtumassa muutos, joka muuttaa heidän toimintaansa ja vaikuttaa mahdollisesti koko työyhteisön toimintaan. Perustehtävän suorittaminen alkaa vaikeutua tunnemaailman alettua saada liian suuren osan työyhteisön päivittäisessä toiminnassa. Riidan osapuolien välinen toiminta heikkenee tai loppuu kokonaan.
Kriisiytynyt työyhteisö -kuva
Konfliktit kasvavat ja voimistuvat koko ajan suuremmiksi ajan kuluessa, jos niihin ei puututa.
Varhainen puuttuminen konflikteihin tekee sopuratkaisun syntymisen helpommaksi.
”Konfliktien parasta sovittelutyötä” on niiden ennalta ehkäisevä työ. Ristiriitoja ratkaisevassa työyhteisössä on johtajuus, perustehtävä, rakenteet ja tunnemaailma tasapainossa.
© 2025 Episteme Oy / Verkkosivu Melondia
Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen käyttökokemuksen. Ole hyvä ja valitse evästeet, jotka haluat sallia.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä sivuston toiminnan kannalta. Niitä ei voi laittaa pois päältä ilman, että sivuston toiminta ja käyttökokemus kärsii. Nämä evästeet eivät tallenna mitään henkilökohtaista informaatiota.
Jos otat tämän evästeen pois käytöstä, emme voi tallentaa asetuksiasi. Tämä tarkoittaa, että sinun täytyy hyväksyä tai hylätä evästeet joka kerta kun vierailet sivustolla.